סמינריון בהיקף של 34 עמודים סמינריון איכותני 47 מקורות אקדמים!!! ציון העבודה 98!!


320 
  • מק"ט / ברקוד:: 0206032

קרא עוד


­תוכן עניינים

מבוא.. 3

1. סקירת הספרות.. 5

     1.1 תהליך למידת שברים.. 5

     1.2 תהליך הוראת והקניית שברים.. 6

        1.2.1 קשיים בהוראת שברים.. 8

        1.2.2 השיח המתמטי. 10

     1.3 הקניית נושא שברים באמצעות בעיות מילוליות.. 11

        1.3.1 תמיכה בחשיבה המתמטית של הילד קודמת למתן תשובה נכונה. 12

        1.3.2 וודא כי הילד מבין את הבעיה. 12

        1.3.3 שינוי המתמטיקה בבעיה כדי שתתאים לרמת ההבנה של הילד. 12

        1.3.4 לחקור מה הילד כבר עשה. 13

        1.3.5 הזכר לילד שאפשר להשתמש באסטרטגיות חלופיות.. 13

        1.3.6 הרחבת המחשבה המתמטית של הילד לאחר הינתן תשובה נכונה. 13

        1.3.7 לקדם השתקפות על האסטרטגיה שהילד רק פתר. 14

        1.3.8 עידוד הילד לחקור אסטרטגיות מרובות ואת הקשרים שלהם.. 14

        1.3.9 חיבור חשיבת הילד לסימון סמלי. 14

    1.4 חלוקה שווה ושברים שקולים.. 15

       1.4.1 השימוש בכפל וחילוק כדי לקבל הבנה בנוגע לשקילות.. 15

       1.4.2 אסטרטגיות ראשוניות: יצירת חתיכות גדולות יותר באמצעות הכפלה. 15

       1.4.3 יצירת חתיכות גדולות יותר דרך איחוד חתיכות קטנות יותר. 16

       1.4.4 מציאת שברים שקולים/שווים equivalent fractions  ע"י חלוקת מצב השיתוף sharing situation. 17

      1.4.5 אסטרטגיות חזקות.. 18

   1.5 הוראת שברים כעצמים מוחשיים בהשוואה להוראתם כפעולות מוחשיות.. 19

      1.5.1 גישת ה – CBA.. 20

   1.6 פיתוח תכנית לימודים במתמטיקה והתפקיד של פתרון בעיות.. 20

      1.6.1 גישות בינלאומיות לפתרון בעיות בתכנית הלימודים.. 20

      1.6.2 גישת תכנית הלימודים האוסטרלית החדשה. 22

   1.7 התקדמות הישגי התלמידים במגזרים היהודיים והערביים.. 22

2. דיון וסיכום.. 24

ביבליוגרפיה. 27