מחברת סיכום קורס משנת 2018 סיכום מלא של קורס התנהגות צרכנים הסיכום מכיל מודלים ותאוריות מלאים של הקורס
קטע מהסיכום:
התנהגות צרכנים מבוססת על מס' גישות:
תורת הכלכלה (מיקרו כלכלה)
1. האדם ייצור רציונאלי + מקבל החלטות על בסיס כלכלי. מוצר זול קונים יותר
היום – חלק מההחלטות לא רציונאליות.
2. ללקוח מערכת העדפות ברורה, מוגדרת ובלתי תלוי – כל אחד יודע לומר מה מערכת ההעדפות שלו והיא אינה תלויה באחרים.
היום – לא נכון. הלקוח יכול לקבל החלטות מהחברה ומה היא תגיד.
3. ללקוח בכל נקודת זמן יש את המידע הנדרש
היום – לא בהכרח. אבל היום המצב של הלקוח בהחלט יותר טוב מבעבר. לומר שבכל נקודת זמן יש לנו כלקוחות את כל המידע הנדרש לא ניתן.
4. השאיפה המרכזית של הלקוח היא למקסם את התועלת הכלכלית שלו. כל פעם אני עם רציו כלכלה. אני רוצהה להישאר עם יותר כסף בכיס.
היום – לא בהכרח.
5. התפיסה הכלכלית מניחה כי המחיר הוא ניטרלי.
היום – היום מכירים כי מוצרים שהם יקרים יותר, נתפסים כאיכותיים יותר וללא קשר אחד לשני. מחיר הוא ממש לא ניטרלי. מחיר מעביר מסר.