סיכום קורס בהיקף של 30 עמודים קטע מהסיכום: הובלת חוויית הלקוח החדשה-גם Augmented Reality- בכל נק' מפגש של החברה עם הלקוח יש צורך להגביר את החוויה הדיגיטילית על מנת לקדם אותה
ארגון במנה מסורתי- (צבא, הרכבת) יש נתק בין המנכל לעובדים . האינפורמציה עד שעולה ויורדת היא איטית . ארגון הבנוי כך אינו שירותי בכלל , לא יעיל בכלל . המוטו המנחה את האנשים – הישרדות! תן לי לעבוד בשקט, אל תפריע לי .
מה עוד מאפיין ארגונים אלו ? תיאוריה X – תיאוריה שפותחה ב 1959 : מנהלים נותנים הוראות ועובדים מבצעים . אם מנהלים לא נותנים הוראות אז אין להם זכות קיום . יש דיסטנס מוחלט. זה מאפיין ארגונים מסורתיים ישנים . ארגון כזה כיום הוא מקדונלדס – התפריט ברור, אין יוזמות, נותנים הוראות , עובדים מבצעים .
תיאוריה Y – אומרת שלעובדים יש צורכי התפתחות . ללקוחות יש הרבה מאוד דרישות .אנחנו צריכים לתת לעובדים כלים ולאמן אותם בכדי שיעשו את העובדים הכי טוב כל אחד בארגון אמור לענות על הדרישות . כאן יש הרבה פחות מנהלים .
השלב בא של הארגונים- ארגון במבנה החדש: לקוח במרכז . מסביב בעיגול כספים, כ"א , רכש, תפעול. חדרה לאט לאט ההבנה שללקוחות יש דרישות וללקוחות יש צרכים ומי שיודע הכי טוב לתת מענה זה השיווק והשירות .